Vliegveld RTHANieuw onafhankelijk onderzoek bevat sterke argumenten tegen RTHA

De vereniging Bewoners tegen Vliegtuigoverlast Rotterdam Airport (BTV) ziet in het vandaag gepubliceerde rapport van de TU Delft inzake de groeiplannen van het vliegveld, de genadeslag voor deze plannen.


Persbericht.


Nieuw onafhankelijk onderzoek bevat sterke argumenten tegen uitbreidingsplannen vliegveld Rotterdam The Hague Airport (RTHA).

De vereniging Bewoners tegen Vliegtuigoverlast Rotterdam Airport (BTV) ziet in het vandaag gepubliceerde rapport van de TU Delft inzake de groeiplannen van het vliegveld, de genadeslag voor deze plannen.
Het rapport, dat is opgesteld in opdracht van de vertegenwoordigers van de bewoners van de gemeenten Rotterdam, Lansingerland en Schiedam in de Commissie Regionaal Overleg (CRO) RTHA, is klip en klaar:
- de ‘baten’ van meer vluchten op RTHA zitten vooral in hoogstens een paar uur incidentele tijdwinst per jaar, voor meer (steeds wisselende) vakantiegangers (en niet van zakenreizigers).
- de forse ‘lasten’ komen terecht bij een grote, vaste groep van omwonenden van RTHA, die -elke dag weer- extra overlast (geluid en vieze lucht) zal gaan ervaren.
- meer vluchten op RTHA zijn niet nodig: er is geen groot bereikbaarheidsprobleem van de regio. Nog meer bestemmingen en vluchten zullen in dit opzicht niet veel winst opleveren.
- dat RTHA de gezondheidseffecten van de evt. uitbreiding op de gezondheid op 0 zet, is onjuist.
- RTHA heeft eerder de arbeidsmarkteffecten van evt. uitbreiding schromelijk overschat: de TU Delft komt tot een veel bescheidener en een slechts tijdelijk effect op de regionale werkeloosheid.
- de baten van de inzet van minder lawaaiige toestellen moeten niet alleen bij RTHA en de reiziger neerslaan, maar ook bij de omwonenden.
- de kosten van de forse extra CO2 uitstoot t.g.v. uitbreiding, zijn door RTHA veel te laag berekend.
De BTV hoopt dat politici van de betrokken gemeenten en de provincie Zuid-Holland, inzien en uitdragen dat elke verdere groei van het beroerd gelegen RTHA hoogst ongewenst is.

 

- einde persbericht

Lees hier de integrale stukken.

2016: 13 juli - Second opinion TU Delft inzake MKBA RTHA
2016: 15 augustus - Notitie bew.vertegenwoordigers bij TU-Delft rapport inz. MKBA/RTHA
2016: 24 augustus - Persbericht Second opinion MKBA/RTHA

Lees plaatsing op 

3B-krant


Stop Vlliegtuigoverlast  Copyright ©  BTV-RotterdamAirport 2017 FaceBookLogo
Bewoners Tegen Vliegtuigoverlast - BTV-RotterdamAirport

e-boekhouden

 

zakelijk vliegen oke-groeien nee

Lid worden?