ADAD maakt explainer video over RTHA

De luchthaven wil groeien in het aantal vluchten en het aantal te ververoeren passagiers. Dit stuit op weerstand.

AD OnlineIn de lucht is Europese eenwording nog ver weg

Rechtstreeks van A naar B vliegen scheelt uitstoot, maar de lappendeken boven het continent staat dat nog in de weg.

SchipholWatchING roept op tot stevige tax op kerosine

Op dit moment is kerosine zo’n tien keer goedkoper dan alternatieve synthetische brandstof.

NRCSluiting van ‘Zestienhoven’ zou Rotterdam een groot maatschappelijk voordeel opleveren

Bij sluiting van Rotterdam The Hague Airport zou het woningwaardeverlies door geluidsoverlast wegvallen en de ruimte van de geluidscontour kan benut worden voor woningbouw, recreatie en natuur, stelt Walter Manshanden.

Simple FlyingAirbus stelt levering van de A320-familie allicht uit

Het bedrijf kampt met wereldwijde supply chain-problemen voor motoren en andere kritieke onderdelen.

Transport EnvironmentBiobrandstoffen in de meeste gevallen twee keer zo duur als benzine en diesel.

Biobrandstoffen voegen jaarlijks 17 miljard euro toe aan Europese brandstofrekening.

QuoteDe verslaafde zwaan: 'Zou het erg zijn als KLM ophoudt te bestaan?'

Quote-columnist Robert De Boeck vindt de miljarden die in KLM gepompt worden, maar zonde.

Rotterdam The Hague Airport logoBTV bewondert een elektrisch vliegtuig bij NLR

De afspraak stond al maanden in de planning, maar vrijdag 11 februari 2022 kwam het er dan eindelijk van. Een bewonersdelegatie van BTV Rotterdam, Alfred Blokhuizen en Richard Abbenhuis, mocht het eerste elektrische vliegtuig in ons land komen bewonderen, op het gastvrije vliegveld Zestienhoven.

StadszakenHeeft Rotterdam-The Hague Airport bestaansrecht? Of alleen als woonwijk?

De Rotterdamse coalitiepartijen GroenLinks, PvdA en CU/SPG willen Rotterdam-The Hague Airport (RTHA) transformeren tot groene stadswijk met 10.000 woningen en innovatieve bedrijven.

1Vandaag LogoEconomie groeit niet door uitbreiding Schiphol, het kost alleen maar geld.

nieuw onderzoek legt bom onder plannen

De groei van Schiphol levert de Nederlandse economie geen geld op. Het leidt alleen maar tot extra kosten. Tot die opvallende conclusie komen onderzoekers in een nieuw rapport, in opdracht van de gemeente Aalsmeer.