PERSBERICHT - Luchthaven geeft gratis stroom aan gedupeerde bewoners

PERSBERICHT

Groot nieuws voor omwonenden die al jaren slachtoffer zijn van de activiteiten van Rotterdam The Hague Airport (RTHA). De luchthaven heeft deze bewoners gratis elektriciteit beloofd.

Omwonenden van RTHA houden de directeur van de luchthaven, Ron Louwerse, aan zijn woord. Op verschillende gelegenheden heeft hij de publiciteit gezocht en gekregen door te melden dat hij een zonnepark ging aanleggen. Van de opbrengst zal 1/3 worden weggegeven aan omwonenden. “Afkopen” noemt hij dat.

Bewonersvereniging helpt luchthaven

De vereniging Bewoners Tegen Vliegtuigoverlast RotterdamAirport (BTV) heeft voor dit doel een gratis en openbaar toegankelijke website gelanceerd. Met 1 druk op de knop is een aanvraag naar de directie van de luchthaven verzonden.
De formele eerste aanvraag is verricht door initiatiefnemer en voorzitter van de vereniging, Alfred Blokhuizen. Nu hebben de leden van de vereniging ook de mogelijkheid om zich aan te melden, evenals alle overige gedupeerden. De verwachting is dat de belangstelling groot is en daarom is haast geboden. Deze gelegenheid is beslist uniek. Het is de eerste keer dat de luchthaven écht iets voor de omwonenden doet in hun voordeel. De verwerking van de aanvragen zal voor de luchthaven een enorme klus zijn. Daarom heeft de vereniging een speciale website gebouwd (https://claimjestroombijron.nl) waar gedupeerden hun claim voor de gratis stroom kunnen indienen. Omdat het plan van Ron Louwerse persoonlijk afkomstig is, is de naam van de website aan hem als eerbetoon opgedragen. ClaimJeStroomBijRon.nl

Geen kabeltje en geen fabeltje

De vereniging weet natuurlijk dat de luchthaven niet voor zelfstandige energieleverancier kan spelen, daar zijn de energiemaatschappijen voor. Er wordt dus niet verwacht dat er een kabel van de luchthaven rechtstreeks naar de woningen gaat. In de praktijk zal de uitvoering van de belofte inhouden dat 1/3 van de beloofde opbrengsten in harde valuta wordt terugbetaald aan de gedupeerden. De BTV kan natuurlijk niet garanderen dat Ron Louwerse zich aan zijn woord houdt of met sprookjes en fabeltjes of een truc zal proberen te onttrekken aan deze afspraak. Het is klip en klaar wat is toegezegd. Juristen hebben uitgezocht dat de herhaalde toezegging een harde is. Alfred Blokhuizen: “Er was ooit een idee om zich bezig te houden met onderzoek naar elektrisch vliegen. Daar zou de elektriciteit ook voor worden aangewend. Dat onderzoek is feitelijk afgerond: op grote schaal toepassen kan niet. Dat heeft de minister bevestigd. Dus, er blijft nu veel elektriciteit over om te verdelen onder de getroffenen van dit verdienmodel.”

Gratis service

Het zal dringen worden om de gratis stroom ter compensatie te verkrijgen. De website www.claimjestroombijron.nl helpt de aanvraag in te dienen. Dat is een gratis service van de BTV. Wel hoopt de vereniging dat mensen die gebruik gaan maken van de service voor 1 tientje lid worden van de vereniging. Deze heeft al veel wantoestanden rond de luchtvaart blootgelegd en gaat hier mee door totdat de overlast geheel is verdwenen.

Claim je stroom op https://claimjestroombijron.nl

Alfred Blokhuizen claimt zijn stroom