Biobrandstoffen in de meeste gevallen twee keer zo duur als benzine en diesel.
Biobrandstoffen voegen jaarlijks 17 miljard euro toe aan Europese brandstofrekening.
Biobrandstoffen voegen jaarlijks 17 miljard euro toe aan Europese brandstofrekening.
Quote-columnist Robert De Boeck vindt de miljarden die in KLM gepompt worden, maar zonde.
De afspraak stond al maanden in de planning, maar vrijdag 11 februari 2022 kwam het er dan eindelijk van. Een bewonersdelegatie van BTV Rotterdam, Alfred Blokhuizen en Richard Abbenhuis, mocht het eerste elektrische vliegtuig in ons land komen bewonderen, op het gastvrije vliegveld Zestienhoven.
De groei van Schiphol levert de Nederlandse economie geen geld op. Het leidt alleen maar tot extra kosten. Tot die opvallende conclusie komen onderzoekers in een nieuw rapport, in opdracht van de gemeente Aalsmeer.
Op een langeafstandsvlucht gaan er per persoon vier badkuipen kerosine doorheen. Omdat een duurzaam alternatief nog heel ver weg is, bedreigt de groei van de luchtvaart onze leefbare toekomst.
Het VN-plan om de klimaatimpact van luchtvaart te reduceren stelt weinig voor, schrijven TU-luchtvaartdeskundige Joris Melkert en collega’s in Nature Communications.
Melden de heren Cees en Alfred Blokhuizen na een studie op dit onderwerp. De luchtvaart staat onder druk. Niet alleen door de pandemie, maar ook door de voortdurende roep dat het afgelopen moet zijn met al die geluidsoverlast en uitstoot van ziekteverwekkende stoffen.
Terwijl iedereen probeert zijn steentje bij te dragen aan een milieuvriendelijker toekomst blijft luchthaven Schiphol vrijwel volledig buiten schot.
Minister Cora van Nieuwenhuizen, bij velen bekend als de “minister van ongeremde luchtvaartgroei” plaatste met enige trots een video op Twitter over de eerste KLM-vlucht waarin gebruik werd gemaakt van synthetische kerosine.