
ING roept op tot stevige tax op kerosine
Op dit moment is kerosine zo’n tien keer goedkoper dan alternatieve synthetische brandstof.
Sluiting van ‘Zestienhoven’ zou Rotterdam een groot maatschappelijk voordeel opleveren
Bij sluiting van Rotterdam The Hague Airport zou het woningwaardeverlies door geluidsoverlast wegvallen en de ruimte van de geluidscontour kan benut worden voor woningbouw, recreatie en natuur, stelt Walter Manshanden.
Airbus stelt levering van de A320-familie allicht uit
Het bedrijf kampt met wereldwijde supply chain-problemen voor motoren en andere kritieke onderdelen.
Biobrandstoffen in de meeste gevallen twee keer zo duur als benzine en diesel.
Biobrandstoffen voegen jaarlijks 17 miljard euro toe aan Europese brandstofrekening.
De verslaafde zwaan: 'Zou het erg zijn als KLM ophoudt te bestaan?'
Quote-columnist Robert De Boeck vindt de miljarden die in KLM gepompt worden, maar zonde.
BTV bewondert een elektrisch vliegtuig bij NLR
De afspraak stond al maanden in de planning, maar vrijdag 11 februari 2022 kwam het er dan eindelijk van. Een bewonersdelegatie van BTV Rotterdam, Alfred Blokhuizen en Richard Abbenhuis, mocht het eerste elektrische vliegtuig in ons land komen bewonderen, op het gastvrije vliegveld Zestienhoven.
Heeft Rotterdam-The Hague Airport bestaansrecht? Of alleen als woonwijk?
De Rotterdamse coalitiepartijen GroenLinks, PvdA en CU/SPG willen Rotterdam-The Hague Airport (RTHA) transformeren tot groene stadswijk met 10.000 woningen en innovatieve bedrijven.
Economie groeit niet door uitbreiding Schiphol, het kost alleen maar geld.
nieuw onderzoek legt bom onder plannen
De groei van Schiphol levert de Nederlandse economie geen geld op. Het leidt alleen maar tot extra kosten. Tot die opvallende conclusie komen onderzoekers in een nieuw rapport, in opdracht van de gemeente Aalsmeer.
Duurzaam vliegen bestaat niet. Tijd om er mee te stoppen
Op een langeafstandsvlucht gaan er per persoon vier badkuipen kerosine doorheen. Omdat een duurzaam alternatief nog heel ver weg is, bedreigt de groei van de luchtvaart onze leefbare toekomst.
‘Geen enkel luchtvaartplan is in lijn met het akkoord van Parijs’
Het VN-plan om de klimaatimpact van luchtvaart te reduceren stelt weinig voor, schrijven TU-luchtvaartdeskundige Joris Melkert en collega’s in Nature Communications.