Rotterdam Airport maakte teveel herrie boven Schiedam
De vliegtuigen die op Rotterdam The Hague Airport (RTHA) vliegen hebben in het afgelopen gebruikersjaar teveel herrie gemaakt boven Schiedam. Dat laat RTHA weten.
Dit staat gepubliceerd op het vakblad Up in de Sky.
RTHA zou geen RTHA heten wanneer ze de oorzaak van de overlast buiten zichzelf zoeken: de langdurige harde wind uit het Oosten zorgde voor extra vluchten over Schiedam. Voor een goedgelovige of vlkiegtuigfan is dit natuurlijk acceptabel, maar hoe kan het dat in dezelfde periode het aantal klachten uit de ándere kant van het vligveld eveneens toenam? Logischerwijs had men daar minder last moeten hebben. Het antwoord is eenvoudig: er zijn veel meer vluchten uitgevoerd dan waarvoor geluidsruimte beschikbaar is. De vliegtuigen worden door Schiphol gedwongen lager te vliegen, waardoor er meer ruimte is voor de lange afstandvliegers van en naar Schiphol.
RTHA heeft eerder aangegeven in 2018 een recordjaar te hebben gehad, door méér reizigers in grotere toestellen te vervoeren. En dan blijven volhouden dat de windrichting de oorzaak is? Kortom, dit bericht toont aan hoe structureel wordt geschiphold (= feiten verdraaien).
Bekeuren
De 'luchtvaartpolitie' ILT, beraamt zich op maatregelen. Zij kunnen niet anders dan nu serieuze boete uitdelen. In het autoverkeer geldt immers hetzelfde? Iemand die te hard reed vanwege de windrichting moet gewoon betalen voor zijn overtreding met de auto. Een vliegtuig pleegt een veel ernstigere overtreding en moet zwaarder worden bekeurd is onze stelling. Wanneer ILT niet streng corrigeert, ondermijnt het zijn zijn eigen positie.
Bron: UpInTheSky, 12-12-2018