Is elektrisch vliegen de toekomst?

Nee.

De suggestie wordt gewekt alsof een vliegtuig als een soort vliegende ‘Tesla’ geen motorgeluid maakt. Het toestel moet worden aangedreven. Het geluid van de (turbo)props is beter vergelijkbaar met het geluid van ‘drones’, maar dan veel groter.

Verder is de accucapaciteit een onderschat probleem. Los van het enorme gewicht dat het toestel aan accu's moet vervoeren, is de productie van die accu's uiterst millieuonvriendelijk. Er komt tijdens productie van accu's (ook die van elektrische auto's) relatief gezien zoveel CO2 vrij dat het geen alternatief is voor fossiele brandstof.

Overigens zien zelfs de luchtvaart-optimisten niet eerder dan rond 2040 de eerste elektrische toestelletjes voor commerciële lijnvluchten op korte afstand geïntroduceerd worden.

Lees ook: Elektrisch vliegen: Meer herrie en een Overbelast luchtruim

Copyright ©  BTV-RotterdamAirport 2021  
Bewoners Tegen Vliegtuigoverlast - BTV-RotterdamAirport
De Vereniging heeft de ANBI-status.

 

e-boekhouden

 

Bestuurstafel

Lid worden?